top of page
Writer's pictureAna Băicociu

KEYWORD RESEARCH – CUM DESCOPERI CE CAUTĂ CLIENȚII TĂI




Atunci când gestionezi o afacere, unul dintre lucrurile pe care le ai în vedere este vizibilitatea. Nu ai vizibilitate, nu ai vânzări. Vizibilitatea o capeți implementând diferite strategii de marketing. Una dintre strategiile adoptate are legătură cu partea de optimizare SEO a site-ului care te ajută să apari în primele rezultate ale motoarelor de căutare.


CE ESTE KEYWORD RESEARCH ȘI LA CE FOLOSEȘTE



Optimizarea SEO a site-ului și vizibilitatea acestuia este dată de cuvintele cheie. Keyword research este procesul prin care sunt identificate expresiile și cuvintele valoroase pe care utilizatorii le introduc în motoarele de căutare atunci când vor să obțină diferite informații despre un subiect de interes pentru aceștia.

Acest proces reprezintă una dintre cele mai importante sarcini SEO, identificând modul în care utilizatorii caută informații folosind un limbaj uzual. Acest lucru te ajută să optimizezi conținutul site-ului conform limbajului acestora.

Este indicat să faci keyword research pentru că te ajută să identifici cele mai relevante cuvinte cheie pentru a putea implementa o strategie eficientă. Google a introdus o serie de algoritmi care înțeleg cu precizie care sunt nevoile utilizatorilor. De aceea, keyword research a devenit un proces esențial pentru a putea înțelege preferințele utilizatorilor, iar fără acesta identificarea ar fi imposibilă.

ETAPELE PROCESULUI DE KEYWORD RESEARCH ȘI CUM IDENTIFICI CUVINTELE CHEIE



Pentru a obține informații cât mai relevante trebuie să parcurgi câteva etape. Acestea sunt identificarea cuvintelor cheie, analizarea cuvintelor cheie și utilizarea acestora. Există mai multe metode pe care le poți implementa pentru a identifica cât mai multe cuvinte cheie relevante.

  • Identificarea publicului și a cuvintelor folosite de acesta

Trebuie să cunoști cât mai bine publicul căruia te adresezi. Realizează un profil fictiv al clientului ideal cu ajutorul buyer persona. Notează datele demografice, psihografice și comportamentul acestuia.

Fă o analiză a datelor colectate și descoperă mediile în care aceștia își desfășoară diferite activități. Odată ce ai identificat cuvinte cheie, verifică volumul de căutare al acestora. O altă modalitate este de a acorda atenție modului cum se exprimă un client existent sau un potențial client, a întrebărilor pe care ți le adresează și expresiile folosite.

  • Long-tail keywords

Acesta reprezintă expresii specifice care cer răspunsuri concrete. Este format din trei sau mai multe cuvinte, este foarte specific și de regulă are un volum de căutare mai mic și o concurență mai redusă.

Long-tail keywords are un grad mai ridicat de conversie pentru că răspunde concret nevoilor utilizatorilor prin informații și soluții exacte. Aceste expresii sunt mai ușor de clasificat și contribuie semnificativ la generarea traficului.

  • Google Keyword Planner

Este un instrument gratuit folosit de mai mulți utilizatori. Este capabil să genereze cuvinte cheie, le analizează pe cele importante și descoperă noi cuvinte cheie relevante. Pentru a folosi Google Keyword Planner este necesar să ai un cont pe Google Ads care este gratuit, apoi poți accesa Keyord Planner.

INSTRUMENTE PENTRU KEYWORD RESEARCH



Instrumentele de specialitate ajută la o cercetare calitativă a cuvintelor cheie. Fiecare instrument pe care îl vei utiliza îți va cere să introduci un cuvânt cheie de bază considerat și punct de plecare, apoi îți va genera o listă de cuvinte cheie.

Instrumentele complexe, pe lângă cuvinte, îți vor oferi informații valoroase pentru SEO care îți vin în ajutor pentru a alege cele mai potrivite cuvinte cheie. Verifică volumul exact de căutare al acestor cuvinte, dificultatea cuvântului, cât și partea de SERP (search result page).

O altă abordare de cercetare poate fi cele trei funcții ale sugestiilor Google. Pentru a găsi noi cuvinte cheie, Google oferă o serie complexă de sugestii de cuvinte. Funcțiile precum „autocompletarea”, „utilizatorii mai întreabă” și „căutări legate de”, te ajută să identifici cele mai relevante rezultate.

Analizarea clasării pe care o are site-ul tău în Google Search Console îți oferă o serie de sugestii a cuvintelor cheie din domeniul tău. Poți verifica acele cuvinte cheie care au un grad ridicat de afișări însă au un număr mic de click-uri, indicându-ți potențialul de trafic.

ANALIZAREA CUVINTELOR CHEIE



Cuvintele cheie au un nivel de rankabilitate și popularitate. Este important să iei în considerare volumul de căutare al acestora. Fii specific atunci când definești cuvintele, ambiguitatea nu îți oferă rezultate relevante.

Sursele din care poți extrage informația despre volumul de căutare sunt Clickstream Data care oferă informații bazate pe comportamentul utilizatorilor, și Google Data care îți arată informațiile culese din Google Keyword Planner. Un alt instrument important este Google Trends care îți permite analiza căutărilor pe o scară de la 1 la 100.

Apoi, este importantă relevanța căutării. Aici este de interes intenția utilizatorului. Dacă un utilizator caută pompă de căldură, Google trebuie să identifice dacă utilizatorul caută un magazin de pompe de căldură sau vrea să știe doar cum arată o pompă de căldură. Răspunsul se găsește în o nouă interogare în motorul de căutare. Intențiile de căutare sunt grupate în informații generale, achiziții online, comercial și navigație. Analiza SERP vine în ajutorul procesului de descoperire a intenției.


Folosește-te de întregul proces de Keyword Research pentru că este un mijloc important prin care poți ajunge la un număr semnificativ de utilizatori. Investește timp pentru a parcurge toate etapele și a extrage informații valoroase pentru brandul tău.


3 views0 comments

Comments


bottom of page