top of page

CUM AR TREBUI SĂ ARATE UN URL SEO FRIENDLY






În mediul digital al zilelor noastre, un URL (Uniform Resource Locators) eficient nu este doar un detaliu tehnic. Reprezintă un element cheie pentru navigarea utilizatorilor și pentru optimizarea motoarelor de căutare.

Un URL bine construit, nu doar facilitează accesul la conținut, ci contribuie și la o experiență mai plăcută pentru utilizatori și la o indexare mai bună în motoarele de căutare.


CE ESTE O ADRESĂ URL



Adresele URL sunt un șir de caractere folosite de browser pentru a găsi și a afișa pagini și nu numai. Atunci când introduci adresa exactă în browser, URL-ul devine locația exactă din care o pagină a unui site este accesată.



CARACTERISTICI ESENȚIALE ÎN OPTIMIZAREA ADRESELOR URL



O adresă URL ar trebui să fie prietenoasă pentru motoarele de căutare. Pentru a favoriza poziționarea site-ului în Google, trebuie să respecți câteva caracteristici.


1. Structura clară și ușor de înțeles


Un URL eficient trebuie să aibă o structură clară și ușor de înțeles atât pentru utilizatori cât și pentru Google. Evită utilizarea de caractere speciale sau codificări complicate. O structură simplă este preferabilă pentru că facilitează memorarea și distribuirea link-urilor. Exemplu fiind www.website.ro/marketing-digital.




2. Lungimea URL-ului

Din punct de vedere SEO, URL-ul trebuie să fie cât mai scurt, nu doar din motivul poziționării, ci și pentru faptul că este important ca acesta să fie afișat în întregime, pentru ca utilizatorul să înțeleagă din primul moment care este conținutul paginii.

Adresa URL nu trebuie să depășească 115 caractere și ar fi de preferat să aibă maxim 60. Pentru a simplifica adresele este recomandat să folosești trei, cel mult cinci cuvinte.

Tipologia URL-ului scurt www.website.ro/cum-să-devii-pictor


Tipologia URL-ului lung

www.website.ro/cum-să-devii-cel-mai-bun-pictor-din-românia-în-2023/



3. URL-ul generic

O adresă URL trebuie să le indice atât utilizatorilor, cât și motoarelor de căutare, care este subiectul paginii de destinație. Un URL cu nume generic nu permite înțelegerea subiectului paginii și poate induce în eroare utilizatorii și motoarele de căutare.



4. Cuvintele separate prin cratimă

Pentru a separa cuvintele dintr-o adresă URL, Google spune că trebuie folosit cratima “- ”și nu caracterul underscore “_”. Underscore nu este interpretat ca fiind un separator de cuvinte.


Un exemplu de URL care are cuvinte separate prin cratimă: www.website.ro/marketing-digital/,

Un exemplu de URL care are cuvinte separate prin underscore:

www.website.ro/marketing_digital/



5. URL cu structură de dosare

Pentru site-urile cu mai multe categorii, structura adreselor URL și denumirea dosarelor sau folderelor, reprezintă un aspect important în SEO. Conținutul site-ului trebuie împărțit în categorii cu dosare dedicate pentru ca GoogleBot să înțeleagă mai ușor.

De exemplu, un site de electrocasnice, prin clasificarea produselor, poate introduce cuvinte cheie în numele dosarelor. O structură ca aceasta www.website.ro/aspiratoare/aspiratoare-verticale.html, țintește ambii utilizatori care caută cuvinte cheie “aspiratoare” sau “aspiratoare verticale”.

Atenție la folosirea dosarelor. Prezența în exces a acestora în adresele URL crează o percepție de adâncime a site-ului. Recomandat este să se folosească maxim două dosare pe adresă URL.



6. URL cu caractere speciale

Pentru ca o adresă URL SEO să fie friendly, este de evitat inserarea de caractere speciale în aceasta, precum: www.website.ro/marketing%30digital. Întodeauna caracaterele vor fi incluse în schema de codare.

Adresele URL se recomandă a fi scrise întotdeauna cu litere mici. Scrierea cu majuscule poate duce la erori 404 sau redirecționări. Pentru o mai bună clasare pe Google, se introduce în adresa URL un cuvânt cheie relevant. Pentru fiecare adresă, se folosesc maxim două cuvinte cheie.



7. URL static sau dinamic

Adresele URL statice sunt preferate de Google. Cele dinamice includ caractere speciale și nu prea sunt agreate chiar dacă, de-a lungul timpului, motoarele de căutare au reușit din ce în ce mai bine să interpreteze adresele URL dinamice.

Exemplu de adresă URL statică: www.website.ro/cum-creezi-un-site/


Exemplu de adresă URL dinamică: www.website.ro/p/pagina.php?id=7&p=32


Prin urmare, o adresă URL trebuie să fie scurtă, logică și ușor de citit. Există mai multe variabile în structura adresei URL și chiar dacă pare simplu, procesul de optimizare al acestora este destul de complicat. Acordă atenție acestui proces.


14 views0 comments
bottom of page