top of page

IMPORTANȚA DATELOR STRUCTURATE ȘI CUM ÎȚI SUNT DE FOLOS ÎN SEO




Cu siguranță toată lumea a auzit despre optimizarea motoarelor de căutare. Unul dintre cei mai importanți factori de succes este să ai o vizibilitate excepțională pe motoarele de căutare.

Există mai multe modalități de bază prin care poți îmbunătăți rezultatele în SERP. Una dintre aceste modalități este cea a datelor structurate. Acestea sunt folositoare pentru SEO.


Utilizându-le corect, mărești șansele să ajungi pe prima poziție în rezultatele afișate pe motoarele de căutare.



CE SUNT DATELE STRUCTURATE



Datele structurate (Structured data) sau schema markups, fac referire la o formă de organizare și marcare specială a tuturor datelor de pe site-ul tău. Practic sunt un tip de cod care ajută, simplificând sarcina motoarelor de căutare în indexarea, organizarea și afișarea conținutului paginilor site-ului.

Adăugarea de marcaje (markups) speciale în codul HTML al unei pagini, identifică informațiile cheie și le clasifică într-un mod structurat. Aceste marcaje ajută motoarele de căutare să interpreteze în mod clar informațiile afișate. Fără acestea, motoarele de căutare pot spune ce înseamnă datele, dar ar trebui să muncească mai mult pentru a determina de ce au fost puse acolo.


Rezultatele afișate se mai numesc și rezultate îmbogățite sau rezultate recomandate. Spre exemplu cele îmbogățite (rich snippets) sunt acele date precum recenziile, orarul, prețurile sau datele de contact. Cele recomandate sunt de tipul căsuțe cu răspunsuri, adică paragrafe, liste și tabele.


DE CE SUNT IMPORTANTE DATELE STRUCTURATE



Datele structurate ajută motoarele de căutare să analizeze conținutul site-ului într-un mod mai ușor, iar acest lucru este un avantaj pentru SEO. De exemplu, datele de contact ale unui site se regăsesc în josul paginii în footer. Cu ajutorul datelor structurate spui motoarelor de căutare că acelea sunt date de contact și nu ceva aleatoriu.

Dacă acestea nu s-ar utiliza, motoarele de căutare ar face un efort pentru a înțelege semnificația datelor de contact. Totuși, Google nu recomandă utilizarea datelor structurate dacă acestea nu sunt relevante pentru utilizatori. Abuzul nejustificat al acestor date, duc către penalizări și automat site-ul poate scădea în numărul de pagini.

Datele structurate au fost introduse în 2011 de Google, Bing și Yahoo, fabricând un vocabular real care poate defini orice relație care există între ele. Acest vocabular structurat de date se numește schema.org. Această schemă definește entitățile, acțiunile și relațiile de pe internet. Atunci când Google înțelege entitățile la un nivel mai profund, oferă utilizatorilor informații mai bune.



Internetul continuă să se dezvolte, iar responsabilitatea SEO și a proprietarilor de site-uri este să țină pasul cu această schimbare, implementând datele structurate într-un mod corect.


Dacă și tu ai nevoie de îmbunătățirea vizibilității site-ului, completează formularul. Revenim către tine cu un audit media și stabilim împreună care sunt pașii necesari adaptați nevoilor tale.


5 views0 comments
bottom of page