top of page

MARKETING DIGITAL VS MARKETING TRADIȚIONAL – AVANTAJE ȘI DEZAVANTAJE






Întotdeauna în mediul de afaceri ai de luat decizii, iar cele mai bune decizii le poți lua atunci când ești informat. Atunci când vrei să faci o campanie, ai nevoie de o strategie de marketing potrivită obiectivului setat. Dar care tip de marketing se potrivește obiectivului setat de tine?


DIFERENȚELE MARKETINGULUI TRADIȚIONAL ȘI MARKETINGULUI DIGITAL



Marketingul se împarte acum în două segmente și anume marketingul tradițional și marketingul digital. În funcție de anumiți factori diferențiatori, marketingul tradițional și marketingul digital utilizează instrumente diferite.

Factorii diferențiatori precum publicul țintă sau mediul de propagare, joacă un rol important. Alegerea tipului de marketing ar trebui să fie una informată ținând cont de definirea acestor termeni. Abordarea care funcționează cel mai bine depinde de bugetul alocat și publicul targetat.

Marketingul digital folosește platforme precum website-uri și rețele de socializare pentru a comunica mesajele de marketing. Marketingul tradițional folosește canale tradiționale precum panourile publicitare sau materiale tipărite.


AVANTAJE




Pentru multă vreme, singurul tip de marketing întâlnit în piață era cel tradițional. Schimbarea a început în anii 90’ și treptat, odată cu evoluția internetului. Deși marketingul digital folosește website-uri și rețele de socializare, nu putem spune despre marketingul tradițional că este publicitate de modă veche.


Acesta încă joacă un rol important în viețile oamenilor. Chiar dacă folosește medii precum reviste sau ziare, sunt oameni care au o dorință din ce în ce mai mare de a ieși din lumea digitală. Experiența vizionării unei reclame televizate este diferită de cea tactilă în care răsfoiești o revistă și rămâne la fel de importantă ca și acum două decenii.

Unul dintre avantajele marketingului tradițional este faptul că materialele imprimate au caracter permanent. Spre exemplu, publicitatea de revistă va rămâne acolo până când aceasta va fi reciclată. Materialele de marketing tradițional au tendința să rămână mai memorabile spre deosebire de o imagine text din online care este fugitivă.

Marketingul digital nu înlocuiește marketingul tradițional, ci vine cu o completare a acestuia. Se diferențiază prin costuri, timp, disponibilitate și interactivitate. Costurile acestuia sunt mai reduse, iar informațiile sunt actualizate cu ușurință. Oferă posibilitatea clienților să caute și să găsească în cel mai scurt timp o informație.


Un alt avantaj este faptul că permite o conexiune globală instantanee. Legătura o dă rețelele de socializare înlăturând astfel barierele de timp sau spațiu, fiind disponibil în orice zi și la orice oră. Marketingul digital permite targetarea specifică a publicului, luând în considerare informațiile demografice, psihografice și permite măsurarea campaniilor în detaliu pentru a vedea eficiența și a putea ajusta strategiile în funcție de necesități.



DEZAVANTAJE




La nivel de costuri, marketingul tradițional implică un buget considerabil. Tipărirea de broșuri, cataloage, colantarea autobuzelor sau panourile publicitare, ziare și așa mai departe, implică investiție.

Un alt dezavantaj în marketingul tradițional ține de măsurarea campaniilor publicitare care este una dificilă și nu permite interacțiunea directă cu clientul final.


Un dezavantaj al marketingului digital este faptul că publicitatea acestuia poate fi considerată uneori agasantă și poate stârni reacții negative față de un brand. Materialele digitale au caracter temporar și pot dispărea de pe ecranul consumatorilor cu ușurință.



Cheia campaniilor de succes constă în identificarea echilibrului dintre digital și tradițional. Cele două sunt complementare și fiecare are valori și valențe suplimentare atunci când sunt folosite împreună.


Concluzia este că ambele tipuri de marketing sunt relevante în forma lor proprie și alegerea utilizării constă în nevoile specifice alături de bugetul alocat și publicul țintă. Ambele având avantaje și dezavantaje, marketingul tradițional este preferat de un anumit segment al populației, în timp ce marketingul digital este potrivit pentru toate tipurile de vârste.


46 views0 comments

コメント


bottom of page