top of page
Writer's pictureAna Băicociu

CE SUNT INDICATORII DE PERFORMANȚĂ DIN MEDIUL DE AFACERI (KPI)




Măsurarea succesului și eficienței nu este opțională. Reprezintă cel mai important element pentru a atinge performanța. Cu ajutorul KPI-urilor poți face acest lucru. Aceștia sunt coordonate menite să ghideze întregul proces de dezvoltare al unei afaceri.

Prin intermediul măsurătorilor se poate evalua performanța pe termen mediu și lung. Datorită acestui proces, companiile pot îmbunătăți procesele pentru a avea rezultate cât mai bune.


CE ÎNSEAMNĂ KPI



KPI-urile reprezintă setul de măsurători care reflectă eșecul sau succesul unei strategii implementate pentru atingerea diferitelor obiective. Aceștia furnizează dovezi obiective ale progresului pentru a putea îmbunătăți strategiile de marketing.

Practic, acronimul vine de la Key Performance Indicators și este acel instrument care măsoară performanța ilustrând gradul de atingere a unui parametru, idetificând, urmărind și comunicând rezultatele obținute.

KPI înseamnă:

Key – puncte forte

Performance – performanța dată de valorile măsurate

Indicator – comparabilitatea cu diverse referințe, având scopul de îmbunătățire



Nu toate valorile reprezintă un KPI. Statistici precum numărul de angajați, traficul de pe site, numărul de facturi emise sau numărul urmăritorilor din Social Media nu sunt repere esențiale în termini de evaluare a performanței.

Valorile măsurabile devin KPI în momentul în care au un impact considerabil asupra afacerii. Astfel că, un KPI setat corect îți arată dacă direcția în care se îndreaptă afacerea ta este una corectă.



CARE SUNT ATRIBUTELE UNUI KPI


Atributele unui KPI bun, pentru a fi relevant, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

Să fie corelat cu obiectivele de marketing – în funcție de obiectivul setat, urmărești indicatori diferiți, ceea ce înseamnă că nu există KPI universal aplicabili în orice strategie de marketing;

Să fie măsurabil – asigură-te că un indicator reprezintă unealta corectă care să-ți măsoare și să îți ofere un raport legat de business-ul tău și un suport în atingerea obiectivelor;

În timp util – să fie disponibil pentru a putea lua decizii în timp util;

Să fie un metric pe care îl urmărești o perioadă de timp mai îndelungată;

Să te ajute redirecționându-te către acțiuni potrivite în ceea ce privește parcursul business-ului;

Să aibă un impact mare asupra business-ului tău.


În astfel de condiții, alegând setul de KPI corespunzători, vei avea un tablou de bord funcționabil, înregistrând progresul în orice acțiune pe care o întreprinzi.

Pentru a putea defini obiective, strategii și KPI, există întrebări KPQ, adică întrebări cheie de performanță. Dacă obiectivul tău este să crești vizibilitatea brandului, KPQ-urile pot fi “Cum pot face acest lucru?”, “De ce este important acest lucru?”, “Care sunt canalele potrivite pentru a face acest lucru?”, “Care este impactul adus?” etc.

Aceste întrebări vin în ajutorul tău pentru a seta obiective SMART. Despre obiectivele SMART și principiile aplicării acestora, am scris în acest articol. Deși există o multitudine de KPI-uri în managementul activității unei organizații, aplicând metoda SMART a obiectivelor, vei știi care sunt cei potriviți, iar aceștia se bazează pe acțiuni repetitive precum planificare – execuție – control – acțiune.


Concluzia este că trebuie să dedici timp pentru a analiza KPI-urile pentru a putea asigura un cadru optim în vederea atingerii rezultatelor stabilite și pentru a putea efectua ajustările interne necesare.


Ai nevoie de o strategie clară pentru atingerea obiectivelor? Vrei să te asiguri că alegi KPI-urile potrivite pentru a te conduce spre rezultate maxime? Completează formularul și revenim către tine cu un audit media. Punem accent pe nevoile tale.




12 views0 comments

Comments


bottom of page