top of page

CUM SĂ AJUNGI CÂT MAI SUS ÎN CLASAMENT PE GOOGLE MAPS





Pentru ca o afacere să crească, ai nevoie de clienți. Pentru a obține clienți, ai nevoie de Local SEO prin care să obții vizualizări și click-uri pentru a crește fluxul din site-ul tău.


Odată cu creșterea caracteristicilor de afaceri locale în SERP, optimizarea pentru Google Maps te duce mai aproape de potențiali clienți, chiar dacă nu este o strategie care să cântărească atât de mult ca restul practicilor de SEO.


Totuși, a apărea pe primele locuri în rezultatele Google Maps, poate face diferența între a fi descoperit rapid sau a fi invizibil pentru clienți. Maximizează vizibilitatea din toate punctele de vedere și vei avea parte de rezultate.


FACTORI IMPORTANȚI DE CLASARE ÎN GOOGLE MAPS



Cu siguranță ai văzut harta Google atunci când ai căutat spre exemplu, un loc unde să mergi. Aceasta afișează o serie de locații și îți arată primele trei opțiuni. În cazul în care primele trei nu sunt suficiente pentru tine, poți da click pe hartă și îți va arăta mai multe opțiuni.


Ideea principală este că primele locații afișate pe hartă sunt aceleași ca cele din SERP. Local SEO ocupă destul de mult spațiu în SERP și primește mai multe click-uri. Din acest motiv, trebuie să te clasezi în primele trei afișări pe Google Maps.


Factorii de clasare Google Maps se mai numesc și factori Local SEO pentru că sunt strâns legați de locația ta cât și a celui care caută. Așadar, factorii principali sunt:


Relevanța – afacerea ta trebuie să se potrivească cu interogarea


Distanța – cât de aproape este afacerea ta de utilizatorul care caută


Proeminența – cât este de cunoscută afacerea ta și apreciată de către utilizatori


În 2021, Google a făcut o actualizare masivă a motorului de căutare locală, algoritmul de căutare schimbând echilibrul factorilor principali de clasare. Factorul de distanță a început să aibă un rol mai important decât avea înainte.


Dacă în trecut relevanța se rezuma la a avea un cuvânt cheie potrivit numelui afacerii tale, această putere a fost diminuată de această actualizare recentă. În ceea ce privește distanța, rămâne un factor ce nu poate fi influențat.


Cel mai dificil și poate cel mai important factor de clasare este proeminența. Aceasta se bazează pe cât de cunoscută este o afacere atât în mediul online, cât și în cel offline. Pentru ca acest lucru să fie luat în considerare, trebuie aruncată o privire către pozițiile organice ale site-ului, recenziile, evaluările și backlink-urile.


CE TREBUIE SĂ FACI PENTRU A CREȘTE CLASAMENTUL ÎN HĂRȚI



Pentru a crește clasamentul în hărțile din Google, primul pas este de a adăuga afacerea ta pe Google Maps. După ce vei apăsa butonul “Trimiteți”, va fi examinat și aprobat și mai apoi vei primi o notificare pe email.


Următorul pas este de a adăuga afacerea în Google My Business și să optimizezi înregistrarea. Optimizarea listării se face completând cu atenție fiecare secțiune pe care o vezi. Mare atenție la introducerea cuvintelor cheie. Regulile Google taxează pentru că adăugarea de cuvinte cheie este interzisă.


Obține recenzii. Acestea sunt la fel de importante și au proprii lor factori de clasare. Acești factori sunt despre scorul recenziei, cantitatea recenziilor și cuvintele cheie din textul recenziei. Astfel, Google trimite pe unele dintre ele în secțiunea de “Cele mai relevante”.


O altă parte importantă ține de optimizarea site-ului. Deși din punct de vedere tehnic nu este necesar un site pentru a apărea în Google Maps, există o corelație între traficul organic și pozițiile în creștere.


Încorporează în site-ul tău o hartă Google. Acest lucru permite ca Google să îți conecteze afacerea cu locația. Nu uita ca site-ul tău să fie optimizat pentru dispozitivele mobile. A avea un site receptiv, crește calitatea și locul în clasament.

Pentru SEO sunt extrem de relevante backlink-urile, iar căutarea locală nu face excepție. Ocupă-te să creezi backlink-uri relevante.


Actualizează partea NAP, adică numele, adresa și numărul de telefon. Acestea sunt informații cheie ale companiei. În același timp, pentru ca Google să înțeleagă mai bine informațiile despre afacerea ta, adaugă schema markup pe site-ul tău. Această schemă reprezintă datele structurate. Despre acestea găsești informații importante în acest articol.


Un mijloc de achiziție de trafic poate fi Google Maps Ads. Pinurile promovate sunt un alt tip de anunțuri plătite și reprezintă o modalitate foarte bună de a fi observat atunci când un utilizator navighează în zona din aplicația Hărți.


În concluzie, monitorizează pozițiile pe Hărți Google la fel cum o faci monitorizând pozițiile SEO obișnuite.


Ai nevoie de vizibilitate? Completează formularul și noi revenim către tine cu un audit media. Mulțumirea ta este succesul nostru.


1 view0 comments
bottom of page