De-a lungul timpului, marketingul a trecut printr-o serie de transformări. Schimbarea rapidă din mediul economic, dar și concurența din ce în ce mai mare împreună cu dezvoltarea tehnologiei, au dus la o evoluție semnificativă a marketingului de la o perioadă la alta.
CE ESTE INBOUND MARKETING
Abordarea tradițională de a atrage clienții cu publicitate agresivă și mesaje intruzive a devenit din ce în ce mai puțin eficientă. Metoda de Inbound Marketing se concentrează pe crearea de conținut valoros în mediul online, conținut care răspunde nevoilor și întrebărilor clienților.
Prin Inbound Marketing construiești relații cu potențialii clienți, câștigând încrederea și loialitatea acestora. Această metodă este mult mai eficace și mai durabilă decât metodele tradiționale de marketing.
INBOUND VS OUTBOUND MARKETING
Outbound Marketing face referire la metodele tradiționale de marketing în mediul offline. Exemple precum apeluri sau emailuri trimise oamenilor care nu au auzit de noi înainte, sms-uri etc. Mai exact, este acea metodă prin care întrerupem potențialul client din ce făcea, pentru a-l determina să vină pe site-ul nostru.
Outbound Marketing nu este cea mai fericită metodă de abordare. Spre exemplu, peste 80% din consumatori se feresc de reclamele la televizor. Această metodă a fost extrem de folositoare înaintea erei internetului.
METODOLOGIA INBOUND MARKETING
Metodologia Inbound Marketing se concentrează pe crearea de relații puternice și de lungă durată cu publicul. Aceasta are 4 etape: Atrage, Convertește, Închide, Încântă.
1. ATRAGE:
Stabilește care este publicul tău țintă. Construiește profilul de buyer persona pentru o targetare cât mai precisă. După ce ai segmentat și te-ai orientat către cine ar putea fi publicul tău, crează conținut relevant și de interes pentru acesta.
Din momentul în care vei atrage atenția utilizatorilor, iar aceștia vor rezona cu informația transmisă, vei genera mai mult trafic pe site. Trendul îți arată că videoclipurile sunt cele mai răspândite. Te poți folosi de acest lucru pentru a construi materiale educative.
Atunci când un utilizator consideră atrăgător și interesant conținutul tău, acesta poate distribui mai departe fie pe canalele proprii, fie către alți utilizatori. O altă metodă de a atrage trafic este conținutul de blog. Împreună cu un îndemn la acțiune (CTA), conținutul tău devine mult mai puternic.
2. CONVERTEȘTE:
În a doua etapă, scopul este să transformi traficul de pe site în leaduri. Pentru asta, ai nevoie să obții datele de contact ale celor care au interacționat cu conținutul creat de tine și care acum îți vizitează site-ul.
Pentru a obține aceste date, înainte de a cere trebuie să oferi ceva la schimb. Acesta este un motiv important pentru care trebuie să ai conținut de calitate și valoros. Această formă de conținut poate fi un e-Book, mostre de produse, un curs gratuit și așa mai departe.
CTA-urile joacă un rol important aici. Cu cât sunt mai atrăgătoare, rata de conversie are mai multe șanse de a crește. După ce au interacționat cu butonul de CTA, redirecționează utilizatorii către un landing page. Acolo vor avea de completat un formular cu datele lor de contact pentru a beneficia de ceea ce tu le oferi.
La final, este importantă analiza acestor date pentru a înțelege cât de eficientă a fost strategia ta. În acest mod poți segmenta corespunzător, ca mai apoi să poți aplica strategii diferite pentru fiecare segment.
3. ÎNCHIDE:
Cea mai eficientă campanie de marketing și cu costuri reduse, este cea prin email marketing. Folosește-te strategic de acest lucru. Trimite către fiecare segment emailuri cu informații de interes, relevante și cât mai atrăgătoare.
Chiar dacă un potențial client nu este dispus să cumpere de la prima abordare, continuă să trimiți emailuri cu același conținut de calitate pentru a rămâne în mintea lui. CRM-urile îți vor permite să urmărești comportamentul utilizatorului, iar asta îți va fi de folos în crearea unor strategii de marketing în baza nevoilor acestora.
4. ÎNCÂNTĂ:
După încheierea unei tranzacții, foarte multe companii neglijează clientul. Este indicat să menții în continuare legătura cu acesta. Această metodă se numește follow up. Arată-i că ești interesat în continuare de acesta și îți pasă de nevoile lui.
Solicită-i feedback în legătură cu serviciile sau produsele achiziționate, trimite-i în continuare materiale educative și informative. Un client mulțumit te va recomanda și va aduce alți clienți noi.
Nu uita ca la finalul fiecărui proces să faci o analiză și să măsori rezultatele, astfel poți vedea ce este de îmbunătățit și cum să construiești strategii mai puternice.
Câteva din tacticile de inbound marketing care te vor ajuta pe viitor sunt: să creezi webinarii gratuite, să construiești un blog, comunică în Social Media și oferă conținut gratuit etc.
Ai nevoie de ajutor pentru a implementa cursiv și coerent tot ceea ce ține de inbound marketing? Completează formularul și noi ne asigurăm că venim către tine cu informații și unelte relevante în baza nevoilor tale.
Comments