top of page

CÂT DE FAMILIARE ÎȚI SUNT PRACTICILE DE GUERRILLA MARKETING






Marketingul de gherilă este un stil alternativ de publicitate. Jay Conrad Levinson, director de creație la Leo Burnett, a folosit pentru prima dată acest termen în anii ’80. Acesta a fost inspirat de războiul de gherilă, de strategiile folosite de trupe, prin care victoria era obținută în baza atacurilor surpriză.

 

Pentru că aveau resurse limitate, trupele de gherilă foloseau metode ingenioase precum ambuscade, raiduri, sabotaj și elementele surpriză. Jay Conrad Levinson a transpus aceste tactici în marketing.

 


DE CE GUERRILLA MARKETING REPREZINTĂ O STRATEGIE EFICIENTĂ

 



Marketingul de gherilă este caracterizat de curaj. Spre deosebire de alte tipologii de marketing, acesta are un grad înalt de imaginație, luând consumatorul prin surprindere și lăsând o impresie memorabilă.

 

Scopul este de a avea impact asupra publicului într-un mod personal și remarcabil. Acest fapt va stârni discuții în societate, crescând notorietatea brandului. Odată cu notorietatea se va atinge și obiectivul de poziționare în piață a brandului. Punându-se accent pe emoțiile publicului, această strategie va atrage mai mulți consumatori. Așadar, Guerrilla Marketing va genera mai multe răspunsuri care se vor converti în rezultate pe măsură.

 


TACTICILE DE GUERRILLA MARKETING

 



1. Marketingul de ambient

 

Este poate cea mai vizibilă formă de Guerrilla Marketing. Această modalitate se bazează pe a plasa elementele sau sigla companiei pe diferite obiecte neobișnuite care nu au legătură cu reclama.

 

Un exemplu notabil este cel în care IKEA a recreat în 2014, într-o stație de metrou din Paris, un apartament mic și compact complet mobilat cu produse IKEA. Această instalație a fost plasată pe peronul stației de metrou, simulând viața de zi cu zi într-un spațiu mic.

 

Această strategie a generat un impact puternic și a fost distribuită în Social Media și în presă, oferind pentru IKEA o expunere considerabilă și creând o experiență interactivă care a rămas în mintea oamenilor.

 


2. Marketingul prin experiență


Această formă de Guerrilla Marketing se axează pe a crea o legătură strânsă între brand și cumpărător, permițându-i acestuia să se aventureze în lumea brandului, în timp ce subliniază caracteristicile și beneficiile produselor sau serviciilor.

 

Exemplul provine de la LEGO și inițiativa lor numită LEGO House. LEGO House este un centru de experiență și creativitate situat în Billund, Danemarca, orașul natal al companiei LEGO.

 

Această locație nu este doar un magazin sau muzeu, ci o destinație interactivă unde vizitatorii de toate vârstele pot explora, juca și crea cu cărămizile LEGO. Această inițiativă oferă o experiență imersivă, unde participanții sunt încurajați să-și folosească imaginația și să-și pună în aplicare ideile.

 


3. Marketingul prin ambuscadă

 

Marketingul prin ambuscada reprezintă tactica prin care un brand poate apela la un eveniment global, național sau de interes public pentru a-și susține propriile interese.

 

Un astfel de exemplu este cel de la Cupa Mondială FIFA 2014, unde Beats by Dre, deși nu a fost sponsor oficial al Cupei Mondiale FIFA 2014, a creat o campanie de marketing agresivă care a fost percepută ca o ambuscadă. Jucători celebri au fost văzuți purtând căștile Beats în timpul evenimentului, deși FIFA a avut acorduri de sponsorizare cu alți producători de căști.

 

 

Acestea sunt doar câteva exemple de Guerrila Marketing. Este important de înțeles că acest tip de marketing are atât beneficii, cât și potențiale riscuri. Campaniile care reușesc să creeze o legătură emoțională puternică între brand și consumator, sunt bine executate. Acestea provoacă reacții și sunt distribuite la scară largă, asigurând o expunere fantastică. 


Există totuși și campanii care pot fi percepute greșit, provocând reacții negative. Atunci când mesajul nu este transmis clar, există riscul ca acestea să fie percepute ca fiind deplasate sau și mai rău, ofensatoare.

 

Tu te-ai folosit vreodată de Guerrilla Marketing pentru a obține rezultate favorabile? Împărtășește cu noi în comentarii. 


2 views0 comments
bottom of page