top of page
Writer's pictureAna Băicociu

GREȘELI FRECVENTE ÎN MARKETING PE CARE SĂ LE EVIȚI





Antreprenoriatul vine la pachet cu provocări. Pe lângă acestea, apar și greșelile. Identificarea și evitarea erorilor poate duce la o eficacitate mai mare în strategiile de marketing. Succesul depinde de coerența viziunii și a strategiilor bine implementate în atingerea scopurilor tale.

Hai să vedem cele mai comune greșeli în marketing pentru a le putea evita:


IGNORAREA PUBLICULUI ȚINTĂ



Să ai în vedere o audiență largă atunci când creezi campanii nu este cea mai bună strategie. Definește profilul clienților tăi. Acesta trebuie să aibă la bază informații reale precum vârsta, locația, interese, puterea de cumpărare și pattern-uri, etc.

Colectând toate aceste date, vei putea crea conținut relevant oferindu-ți posibilitatea de a te adresa unui public țintă bine definit. Rezultatele nu vor întârzia să apară.


NEGLIJAREA OPTIMIZĂRII MOBILE



Un studiu realizat în vederea comerțului online românesc ne spune că principalul instrument pentru cumpărăturile online, atât ca valoare cât și ca tranzacții, este telefonul mobil. Traficul magazinelor online este generat în proporție de peste 80% de către dispozitivele mobile.

Din acest motiv site-ul și conținutul acestuia trebuie să fie responsive și ușor de accesat de pe dispozitivele mobile. Un site neoptimizat, care merge lent și care se încarcă greu, va duce la pierderea de clienți și la scăderea în clasamentul motoarelor de căutare.



SUBESTIMAREA SEO-ULUI



Optimizarea motoarelor de căutare este adesea subestimată sau neglijată. Pentru a avea vizibilitate și a atrage inclusiv trafic organic, ocupă-te de optimizare într-un mod corespunzător.

Alege cuvintele cheie potrivite. Introdu aceste cuvinte cheie în descrierile produselor, în titluri acolo unde îți este permis, în link-uri etc. Îmbunătățește conținutul încât să fie relevant și calitativ. Structurează informația. Acestea sunt doar câteva mici exemple din ce ar trebui să cuprindă partea de optimizare a motoarelor de căutare.


LIPSA MĂSURĂRII PERFORMANȚEI



Multe afaceri nu acordă suficientă atenție în analizarea datelor. Însă aceasta îți dezvăluie informații valoroase despre campaniile de marketing. Folosindu-te de instrumentele de analiză, poți monitoriza conversiile, rata de click-uri și alți metrici cheie de care te poți folosi în ajustarea strategiilor atunci când aceștia îți indică.


EVITAREA SAU EXAGERAREA ÎN SOCIAL MEDIA



De o importanță majoră este construirea relației cu clienții. Cum poți face asta, dacă nu în Social Media? Unele companii aleg să ignore total rețelele, sau își aleg doar o rețea postând foarte rar. Alte companii, deși sunt prezente pe mai multe platforme, exagerează prin comportament și conținut haotic și fără o strategie.

Fii constant în postarea conținutului de calitate, în interacțiunea cu publicul tău. Implică-ți comunitatea fiind prompt și întreținând discuțiile. Conținutul tău să fie educațional și interactiv.


Te simți copleșit din lipsă de timp? Nu prea mai ai idei și programul îți este încărcat? Optimizează-ți eforturile și alege un parteneriat strategic, colaborând cu o agenție specializată de marketing. Dacă ai nevoie de noi, doar completează formularul.


4 views0 comments

Opmerkingen


bottom of page