top of page

CUM SĂ FOLOSEȘTI STRATEGIC AI-UL ÎN OPTIMIZAREA PROCESELOR ȘI A DATELOR DE MARKETING






Lumea este marcată de evoluții rapide, iar tehnologia progresează cu o viteză uimitoare. Acest lucru face ca modul de desfășurare în industrii să se adapteze vremurilor. Schimbările împing companiile să îmbrățișeze și să integreze noutatea.

În epoca inteligenței artificiale, desfășurarea activităților capătă noi valențe ducând abordarea strategiilor de marketing la un alt nivel. Înțelegerea și utilizarea corectă a datelor fac diferența între eșecul și succesul unei strategii.


CUM OFERI VALOARE ADĂUGATĂ CLIENȚILOR CU AJUTORUL AI



Piatra de temelie a strategiei în marketing este cercetarea de piață. Înțelegi publicul țintă, evaluezi concurența și iei decizii informate. În vremurile trecute, astfel de date erau colectate manual și trecute într-un excel. Aceste practici erau consumatoare atât de resurse financiare cât și umane. Progresul tehnologic facilitează accesul către sondajele online și pune la dispoziție instrumente de analiză performante spre deosebire de analiza datelor dintr-un Excel. În acest mod datele sunt colectate rapid și au o acuratețe ridicată, iar analiza poate fi făcută din mai multe perspective.

În baza datelor colectate se poate îmbunătăți și personaliza experiența consumatorilor. Dat fiind faptul că inteligența artificială a revoluționat analiza și interpretarea datelor, sistemele oferă o perspectivă amplă asupra comportamentului și preferințele consumatorilor, oferind posibilitatea companiilor de a elabora campanii pe măsură, țintite și adaptate nevoilor individuale.


Puterea inteligenței artificiale în cercetarea de piață scurtează timpul cu până la 90%, mai ales în analiza datelor nestructurate. Un alt beneficiu adus este cel de a anticipa tendințele și comportamentele viitoare ale consumatorilor. Companiile pot fi cu un pas înainte ajustând în consecință. În baza previziunilor făcute, ofertele promoționale pot fi personalizate pentru a satisface cerințele specifice ale consumatorilor.


AUTOMATIZAREA PROCESELOR ÎN MARKETING CU AJUTORUL AI



Inteligența artificială permite tratarea unor cantități masive de date, oferind rezultate concrete, relevante și aplicabile în viața de zi cu zi. În baza rezultatelor oferite, procesele de marketing pot fi automatizate pentru a crește eficiența și scalabilitatea.

Procese precum segmentarea audienței, interacțiunea cu clienții în timp real datorită unor chatbots care răspund prompt, email marketing, campanii de marketing, toate acestea ajută la economisirea de timp și resurse asigurând coerență și eliminând posibile erori umane.



OPTIMIZAREA PREȚURILOR ȘI CREȘTEREA RETENȚIEI ȘI A LOIALIZĂRII



Cu ajutorul inteligenței artificiale se poate analiza în timp real cererea și oferta, oferind posibilitatea de a ajusta prețurile în favoarea maximizării profiturilor. Se poate implementa monitorizarea automată a prețurilor concurenților pentru a putea ajusta propriile prețuri și a rămâne cu o ofertă competitivă.

Companiile mai pot ajusta prețurile în funcție de localizarea geografică sau istoricul de cumpărături al unui client. Făcând acest lucru, companiile pot oferi promoții sau reduceri personalizate înlăturând orice posibilă barieră în decizia de cumpărare.

Pentru a scădea rata de retur și a crește gradul de satisfacție al consumatorilor, asistenții virtuali pot îmbunătăți experiența acestora oferind răspunsuri la întrebări, recomandări în baza istoricului de cumpărături sau soluționarea diferitor probleme.



Inteligența artificială redefinește marketingul. Nu mai este doar o tendință, ci a devenit un instrument vital pentru adaptarea și inovarea companiilor. Anticiparea și reacționarea în timp real la nevoile clienților transformă modul în care companiile interacționează cu piața.


Tu cât de mult folosești de inteligența artificială în marketing?



4 views0 comments
bottom of page