Pentru a construi o strategie B2B care să îți aducă rezultatele dorite, este necesară planificarea. Următoarele direcții firești sunt implementarea și gestionarea atentă a întregului proces.
1. SETAREA OBIECTIVELOR
Primul pas este de a seta obiectivele. Aceste obiective trebuie să fie SMART, adică specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate în timp. Asigură-te că vei crea cadrul potrivit prin care strategia ta se va desfășura.
2. DEFINIREA PUBLICULUI
Produsele și serviciile B2B sunt comercializate către un public distinct, spre deosebire de cele B2C unde regăsești un public mai larg și mai general. Publicul B2B are nevoi speciale și întâmpină provocări diferite.
Este important să definești cât mai concret acest public pentru a comunica eficient și a transmite mesaje relevante. Ca și în cazul clienților B2C, poți crea profilul de buyer persona care te va ajuta să fii cât mai specific.
3. IDENTIFICAREA CANALELOR DE MARKETING B2B
Cunoștințele acumulate despre publicul targetat ar trebui să te ajute în abordarea cea mai eficientă de a transmite mesajele de interes. Cercetează cu atenție fiecare canal de comunicare și integrează strategia potrivită acestuia.
4. CONCEPEREA CAMPANIILOR EFICIENTE
Pentru ca succesul să vină în urma campaniilor create, trebuie respectate câteva aspecte importante. Campaniile trebuie să transmită informații utile, beneficiile, dar și mesaje puternice care îndeamnă publicul la acțiune. Marketingul prin conținut este una dintre cele mai eficiente strategii in B2B.
Urmează cele mai bune practici pentru fiecare canal pe care îl ai în vederea strategiei de marketing. Abordarea diferă de la canal la canal și trebuie o atenție desăvârșită.
5. MĂSURARE ȘI AJUSTARE
Pentru a ajunge la rezultate concrete și benefice companiei, trebuie să înțelegi modul în care funcționează o campanie creată de tine. Este un proces continuu care te ajută în optimizarea rezultatelor.
Modul prin care poți înțelege cum funcționează mesajele transmise de tine, care este performanța eforturilor tale, și pentru a putea ajusta în timp real, este măsurarea care îți arată într-un mod obiectiv ce funcționează și ce nu.
Să monitorizezi și să măsori fiecare acțiune întreprinsă de tine, protejează resursele și îmbunătățește vizibil strategia de la o campanie la alta. Alege KPI corespunzători și folosește-te de toate instrumentele pe care le ai la dispoziție.
Pe de cealaltă parte, fii conștient de pâlnia de vânzare. Știm cu toții că în B2B durează acest proces al potențialilor clienți. De la a auzi de tine până la a cumpăra de la tine și apoi să te recomande mai departe, se trece prin diferite stadii, iar modalitatea prin care îi poți trece prin toate aceste stadii este crearea conținutului de impact.
Ești în pragul de planificare a unei strategii de marketing? Ai obiectivele setate? Fie că da, fie că nu, contactează-ne completând formularul. Revenim și parcurgem împreună, stabilind nevoile tale încă de la început.
Comments