top of page

CARE ESTE RELEVANȚA LINK-URILOR INTERNE ȘI EXTERNE PENTRU SEO





Află că link-urile interne și externe joacă un rol important în determinarea vizibilității și a clasamentelor unui site pentru motoarele de căutare. Nu este un subiect de ignorat și cu toate acestea, optimizarea acestor link-uri de multe ori nu este luată în serios de către specialiștii SEO.


LINK-URI INTERNE - CE SUNT ȘI CARE ESTE IMPORTANȚA ACESTORA



Link-urile interne sunt legăturile care conectează pagini diferite ale aceluiași site. Atunci când creezi link-uri interne care trimit către pagini cheie ale site-ului, distribui autoritatea și valoarea SEO către acele pagini ajutându-le să se clasifice mai sus în motoarele de căutare.

Acestea sunt importante în creșterea timpului petrecut de către vizitatori pe site. Google interpretează în avantajul tău. Va știi că pe site există conținut de calitate. Spre exemplu, dacă aceștia citesc un articol despre “20 de tehnici de pictat”, la sfârșitul articolului poți pune un link prin care îi spui “Află care sunt materialele potrivite pentru un începător în pictură”.

Link-urile interne măresc șansele să fii găsit mai ușor de către consumatori. Pentru asta trebuie să te asiguri că toate paginile sunt conectate între ele. În acest mod vor fi indexate crescând vizibilitatea în motoarele de căutare.

Poți ghida vizitatorul către procesul de vânzare. Dacă acesta citește un articol despre “Importanța pensulelor în pictură”, poți lăsa la finalul articolului un link cu un alt articol despre “Top 3 dimensiuni de pensule care te ajută în pictarea peisajelor”, iar la finalul acestui articol poți lăsa link-uri care duc către pagina ta de vânzări cu cele 3 dimensiuni de pensule.


Câteva modalități prin care să optimizezi link-urile interne sunt:

  • Să creezi link-uri de pe Homepage către secțiuni importante ale site-ului. Homepage-ul este pagina cu cea mai mare autoritate.

  • Să creezi link-uri care să fie naturale pentru cititor. Să fie coerente și ușor de înțeles.

  • Să folosești text ancoră relevant, dar să nu exagerezi. Atunci când faci link-urile interne către o pagină, cuvintele cheie potrivite trebuie să difere, altfel, folosindu-le pe aceleași riști să faci spam și să fii penalizat. Excepția penalizării este atunci când folosești ca text ancoră numele brandului.


LINK-URILE EXTERNE – CE SUNT ȘI CARE ESTE IMPORTANȚA ACESTORA



Link-urile externe sunt cunoscute și ca backlink-uri. Acestea sunt cele care trimit către alt domeniu. Practic pe site-ul tău ai un link care duce către alt site. La fel și dacă un alt site are link cu trimitere către site-ul tău.

Pentru a le folosi într-un mod cât mai corect, trimite link-uri către o nișă asemănătoare cu a ta; trimite link-uri către pagini cu autoritate; link-urile externe trebuie să se deschidă într-o altă fereastră pentru a nu pierde utilizatorul.

Concluzia este că link-urile sunt instrumente puternice în optimizarea SEO a site-ului tău. Actualizează-le atunci când aduci modificări în site. Nu exagera cu numărul acestora.


Dacă acest segment îți dă bătăi de cap și vrei să ai siguranța că ai link-uri bine optimizate, nu ezita să ceri ajutorul. Completează formularul și noi revenim către tine cu un audit media și o ofertă adaptată nevoilor tale.


3 views0 comments

Comments


bottom of page