top of page

BRANDUL – IDENTITATEA TA VIZUALĂ CARE TE REPOZIȚIONEAZĂ ÎN PIAȚĂ

Updated: Oct 4, 2023



Cum îți poziționezi Brandul în piață?

Comerțul este într-o continuă schimbare. Concurența este acerbă. Brandul nu mai este demult doar un logo și-un slogan. El reflectă misiunea, valorile și promisiunea unei companii față de clienți. Toate acestea joacă un rol central în transmiterea celui mai puternic mesaj: “cine ești tu?”


Pe lângă aspectul de mai sus, la o anumită perioadă de timp, redefinirea sau revigorarea brandului poate fi o mișcare strategică crucială pentru a rămâne relevant în piață. Pentru a face acest lucru, amintim trei dintre componentele care alcătuiesc un întreg.


LOGO-UL



Este cel mai recunoscut simbol al brandului. Acesta ar trebui să fie simplu dar memorabil. Un design complex sau excesiv îl poate face greu de reținut și nu asta îți dorești. Logo-ul trebuie să fie conceput astfel încât să se diferențieze de concurență. Reprezintă fix identitatea vizuală a companiei.

Atunci când este unul reușit, devine un element iconic al brandului și contribuie semnificativ la succesul acestuia.


CULORILE



Și acest segment ocupă un rol deosebit, drept pentru care, marile companii investesc milioane pentru cercetarea de piață privind culorile.

Psihologii spun că în acceptarea sau respingerea unui produs, culorile contribuie cu un procent de peste 60%. Acest lucru se bazează pe psihologia culorilor și percepția consumatorilor. Culorile au asociate anumite emoții. Așadar poate declanșa emoții.


Poți afla mai multe despre psihologia culorilor și cum să faci o alegere potrivită, accesând articolul acesta.


TIPURILE DE FONTURI



Peste 80% din design-ul site-ului este reprezentat de tipografie. Fiind extensia brand-ului, aceasta trebuie să fie personalizată. Tot ea reprezintă consecvența și face conținutul atractiv în timp ce poate impacta lizibilitatea textului tău. Cu siguranță vrei să creezi o experiență pozitivă utilizatorului.


Fonturile diferă de la o industrie la alta, însă în majoritatea cazurilor recomandarea este să se folosească un font simplu și nu mai mult de două în design-ul site-ului. Un exemplu ar fi din familia Sans Serif: Roboto și Roboto slab.

Identitatea ta vizuală se reflectă în experiența utilizatorilor și asta te repoziționează în piață. Fii atent la fiecare aspect care constituie imaginea brand-ului și valorifică. Este ceea ce îți aduce succesul.

Ai nevoie de ajutor în dezvoltarea strategiilor pentru a te poziționa în piață așa cum îți dorești? Completează acest formular, iar noi revenim către tine cu un audit media care te va ajuta să îți gestionezi eficient timpul.




9 views0 comments

Comments


bottom of page