top of page

9 INSTRUMENTE DE MĂSURARE A PERFORMANȚEI ÎNTR-UN BUSINESS





Pentru ca afacerea ta să aibă șanse de reușită, ai nevoie de organizare. Ai nevoie de o strategie corectă. De câte ori ți-ai setat un obiectiv și te-ai gândit: “Cum pot scoate rezultate maxime din acest plan?”


Succesul unei companii este strâns legat de capacitatea de a măsura și de a îmbunătăți constant performanța. Pentru acest lucru sunt KPI-urile, adică Key Performance Indicators sau indicatori-cheie de performanță. Acești indicatori sunt metrici importanți în procesul de evaluare al performanței.


Îi bifăm împreună?



1. BOUNCE RATE



Rata de Respingeri - Pentru a avea parte de vânzări, ai nevoie de clienți. Acești clienți sunt consumatorii care interacționează cu brandul tău. Ei ajung pe site-ul tău și în funcție de experiența pe care le-o oferi vor cumpăra de la tine.


Acest indicator este o metrică de analiză web. El măsoară procentul de vizitatori care ajung pe un site și apoi părăsesc site-ul fără a interacționa cu vreo pagină sau alte elemente din site. În acest mod înțelegi nivelul de implicare și interes al vizitatorilor. În funcție de conținutul sau ofertele afișate vei știi ce să îmbunătățești.



2. SALES CYCLE LENGTH



Lungimea Ciclului de Vânzări sau Timpul Ciclului de Vânzări - Este o metrică importantă pentru că măsoară durata medie de timp necesară pentru ca un potențial client să treacă prin întregul proces de vânzări. Aceasta se calculează de la primul contact până la încheierea tranzacției.


În funcție de acest rezultat știi dacă procesul de vânzări este unul fluid sau există blocaje. Îți dorești ca tranzacțiile să se încheie cât mai rapid pentru a putea crește veniturile.



3. CHURN RATE



Rata de Abandon/Ratare – Este cunoscută și ca rata de ratare a clienților. Aceasta măsoară procentul de abonați sau clienți care întrerup relația cu un business sau anulează un abonament într-un anumit interval de timp.


Acest indicator este important pentru că îți indică starea bazei de date a clienților și înțelegerea efortului tău de retenție a acestora. Poți reduce rata de ratare prin îmbunătățirea experienței clienților.



4. CONVERSION RATE



Rata de Conversie (CVR) – Este un indicator cheie de performanță. Acesta măsoară procentul de vizitatori care efectuează o acțiune dorită de tine într-o campanie de marketing. Te ajută să înțelegi eficiența campaniilor tale și dacă este cazul să îmbunătățesti.



5. AVERAGE REVENU PER USER



Venitul Mediu pe Utilizator (ARPU) – Dacă ai o afacere cu bază de abonament sau cu model de venituri recurente, această metrică îți calculează suma medie de venituri generată de fiecare client într-o perioadă specifică.


ARPU este o metrică importantă pentru a înțelege performanța financiară a fiecărui client. Îți oferă inclusiv informații despre comportamentul clienților și impactul promoțiilor făcute de tine.



6. SALES QUALIFIED LEADS



Lead-urile Calificate Pentru Vânzări (SQL) – Sunt potențiali clienți care au fost identificați drept perspective de a se transforma în clienți reali. Aceștia sunt identificați în funcție de anumite criterii, iar asta face ca tu să poți prioritiza eforturile și să te concentrezi pe lead-urile care au mai mai multe șanse de conversie într-o vânzare.



7. SEARCH RANKING



Poziționarea în Căutări sau Poziționarea în Motoarele de Căutare (SERP) – Îți indică poziția site-ului tău în pagina rezultatelor motoarelor de căutare cu interogare specifică sau pentru un cuvânt cheie.


Poziționarea cât mai sus a site-ului tău duce către creșterea traficului organic și a vizibilității. Pentru asta, există tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a îmbunătăți poziționarea în căutări.



8. AVERAGE ORDER VALUE



Valoarea Medie a Comenzii (AOV) – Este o metrică folosită în a determina suma medie de bani cheltuită de către clienți într-o singură comandă. Un astfel de indicator te ajută să gândești strategiile de prețuri și campanii pentru a lua o decizie informată.



9. REFFERAL TRAFFIC



Traficul de Referință – Acest indicator se referă la numărul vizitatorilor de pe site-ul tău care ajung aici prin surse externe sau referințe. Practic, aceștia sunt redirecționați către site de alte surse în afara motoarelor de căutare.


Traficul de Referință este o metrică importantă în înțelegerea impactului surselor externe în generarea traficului către site-ul tău. Identifică platformele externe care trimit vizitatori și cât de relevant și eficient este conținutul acestora.



Folosește-te de toate instrumentele de măsurare necesare în a-ți atinge obiectivele, iar dacă ai nevoie de ajutor contactează-ne completând formularul și noi revenim cu un audit media pentru a găsi împreună rezolvare la cerințele tale.


11 views0 comments

Comments


bottom of page