Site-ul tău încă nu este optimizat la nivelul așteptărilor tale? Vizibilitatea în motoarele de căutare este slabă și rezultatele întârzie să apară? Ocupă-te de partea tehnică a optimizării SEO. Pentru ca site-ul tău să îndeplinească cerințele motoarelor de căutare, iar paginile să fie indexate corespunzător, ai nevoie să cunoști termenii tehnici care te ajută în poziționarea cât mai sus a site-ului tău.
1. METADATA
Metadata face referire la Meta Titluri și Meta Descrieri. Practic sunt date ce descriu alte date.
Meta Titlul este un tag HTML. El reprezintă titlul pe care motoarele de căutare îl afișează în paginile de căutare pentru un anumit rezultat. Acesta trebuie să reprezinte, cu ajutorul cuvintelor cheie, domeniul de activitate al site-ului tău.
Meta Descrierea este un tag HTML și este situată fix sub Meta Titlu. Aceasta este cea care îl face pe utilizator să dea click și să ajungă pe pagina ta. În Meta Descrierere se regăsește caracterul și scopul site-ului tău, iar pentru asta trebuie să folosești cuvinte cheie și elemente relevante care să transmită acest lucru.
2. SERPs
Abrevierea pentru “Search Engine Results Pages”, în funcție de cuvintele cheie sau expresiile folosite, SERPs reprezintă paginile în care apar rezultatele din căutările unui motor. Poți optimiza conținutul din SERP, iar ca exemplu putem vorbi de Meta Titlurile și Meta Descrierile. Această optimizare se mai numește și On-SERP SEO.
3. KEYWORDS
Acestea sunt cuvintele cheie și reprezintă termenii de căutare folosiți de un utilizator în motoarele de căutare. Concentrează-te pe a găsi un grup de cuvinte cheie relevante, astfel rezultalele căutării vor fi restrânse.
Un cuvânt cheie general va duce către rezultate extrem de variate și nu ar ajuta în vizibilitatea site-ului tău.
4. KEYWORD DENSITY
Traducerea ar fi Densitatea Cuvintelor Cheie și face referire la procentul de apariție al unui cuvânt cheie în conținutul site-ului tău. Acesta este un aspect complicat căreia trebuie să îi acorzi suficientă atenție.
Dacă un cuvânt cheie apare de prea multe ori în site, poate atrage penalizări. Pe de cealaltă parte, dacă un cuvânt cheie apare de prea puține ori motorul de căutare va ignora, iar site-ul tău riscă să nu mai apară în rezultatele căutărilor.
5. RANKING
Acesta reprezintă clasamentul site-urilor afișat în rezultatele motoarelor de căutare. Advanced Web Ranking ne spune că primele 5 poziții din prima pagină a rezultatelor afișate sunt cele mai accesate. Pentru asta, fii atent la relevanța conținutului din site-ului tău, cuvintele cheie, optimizarea pentru dispozitivele mobile etc.
6. SEARCH VOLUME
Un aspect important este reprezentat de volumul de căutări efectuate pentru un cuvânt cheie, pe parcursul unei luni. Keyword Planner sau în traducere Planificatorul de cuvinte cheie, este un instrument valoros care te ajută să afli care este numărul de căutări pentru anumite cuvinte cheie.
Acest lucru te ajută să vezi ce cuvinte cheie folosesc utilizatorii în motoarele de căutare din industria ta, sau cuvintele asemănătoare de care te poți folosi într-un mod strategic.
7. PENALIZĂRILE SEO
Dacă în site-ul tău se regăsește conținut care nu respectă practicile de marketing impuse de motoarele de căutare, atunci Google va sancționa acest lucru, iar tu vei pierde locul în clasament.
8. BACKLINK-URILE
Legat de scorul de ranking, Google a confirmat că acesta provine în proporție de 30% din backlink-uri. Acestea sunt legăturile de pe alte site-uri care trimit utilizatorii către site-ul tău.
Motorul de căutare vede backlink-urile ca o recomandare sau ca un vot de încredere pe care un site îl dă site-ului tău. Un aspect important îl are autoritatea site-ului care îți oferă acest “vot de încredere”. Concluzia este că backlink-urile sunt un factor important de clasare în algoritmul Google.
9. ALGORITMI
De afișarea site-ului tău în prima pagină a rezultatelor unei căutări sunt responsabili algoritmii. Google își actualizează periodic algoritmii pentru a oferi utilizatorilor o experiență de calitate. Responsabilitatea ta este să te asiguri că ai un conținut de calitate și relevant pentru utilizatori.
10. COMPETIȚIA
Un lucru foarte important de evaluat sunt site-urile care folosesc aceleași cuvinte cheie pe care le folosești și tu. Nu subestima puterea acestui aspect, altfel riști să pierzi locul în clasament și să devii mai puțin vizibil.
Aceștia au fost doar câțiva dintre termenii SEO importanți. Rezultalele se reflectă în interesul pe care îl acorzi fiecărui aspect.
Ai nevoie de ajutor în optimizarea SEO? Completează acest formular. Revenim către tine cu un audit media și ne asigurăm că primești suportul de care ai nevoie pentru a obține vizibilitatea site-ului tău.
Comments