CUM CONSOLIDEZI RELAȚIA CU CLIENȚII?
Un rol esențial îl are email marketingul. Îi ții aproape construind o conexiune autentică. Însă, pentru a face acest lucru ai nevoie de gestionarea timpului într-un mod cât mai eficient. Trimiterea manuală a email-urilor către fiecare abonat poate deveni copleșitoare. Pentru a eficientiza acest proces, automatizarea este cel mai bun instrument.
Hai să explorăm câteva variante de automatizare și modul în care acestea îmbunătățesc campaniile:
SEGMENTAREA AUTOMATĂ A LISTEI DE ABONAȚI PE EMAIL
Segmentarea listei tale de abonați în funcție de criterii precum locația geografică, interesele declarate, comportamentul de cumpărare, te ajută în a trimite conținut relevant și personalizat pentru fiecare grup de destinatari.
Astfel îi ții interesați și scazi riscul de a se dezabona.
AUTOMATIZAREA MESAJELOR DE BUN VENIT
Un lucru esențial atunci când cineva se abonează la newsletter-ul tău este să trimiți un mesaj de bun venit. Automatizarea te ajută să faci acest lucru, trimițând automat un mesaj cu ceea ce tu ai stabilit anterior.
Fie că este un mesaj personalizat sau nu, pe lângă mesajul de bun venit, poți include spre exemplu câteva informații pe scurt despre cine ești și ce tip de informații urmează să primească pe parcurs.
AUTOMATIZAREA EMAIL-URILOR DE CONFIRMARE A COMENZILOR ȘI DE EXPEDIERE
Un lucru important este mesajul pe care un client îl primește după finalizarea unei achiziții.
Automatizarea te ajută să faci acest lucru, trimițând automat email despre confirmarea comenzii cât și pentru expedierea acesteia, cu informații relevante despre stadiul comenzii și termenul de livrare.
TRIMITEREA DE EMAIL-URI DE RECUPERARE A COȘULUI ABANDONAT
Sunt anumite situații în care un client adaugă produse în coșul de cumpărături, însă părăsește site-ul fără a finaliza achiziția.
Automatizarea trimite un email de recuperare a coșului abandonat, cu informația setată de către tine. Informația poate include spre exemplu un CTA puternic pentru a îl face pe client să se întoarcă și să finalizeze comanda.
EMAIL-URI DE REÎNNOIRE A ABONAMENTELOR
Dacă oferi servicii cu abonament, această automatizare te ajută să trimiți mesaj către clienții existenți, înainte de expirarea abonamentului, prin care le reamintești că în câteva zile abonamentul expiră.
FEEDBACK ȘI SONDAJE
Prin automatizare, după fiecare achiziție, poți cere clientului un feedback despre produsul achiziționat.
Un alt exemplu bun și de ajutor este sondajul. Poți întreba clientul cum a fost experiența pe site și despre procesul de achiziționare sau, dacă are o sugestie pentru tine.
INFORMAȚII UTILE ȘI SFATURI
Așa cum ești implicat în postarea de conținut în social media, poți trimite o dată la ceva timp un mini articol despre diferite subiecte de interes pentru clienți. Bineînțeles, aceste informații vor face parte tot din sfera domeniului în care activezi.
Acestea sunt doar câteva exemple de emailuri trimise prin automatizare. Sperăm că informația a fost utilă pentru tine și te ajută în gestionarea timpului, cât mai eficient.
Este important să planifici și să configurezi corect automatizările, pentru a te asigura că destinatarii primesc mesajele potrivite și în momentele potrivite.
Dacă ai ajuns până la finalul articolului, te poate interesa și subiectul CELE MAI BUNE PRACTICI DE EMAIL MARKETING PENTRU A CREȘTE RATA DE DESCHIDERE
Comments