top of page
Writer's pictureAna Băicociu

CUM EVALUEZI SUCCESUL CAMPANIILOR TALE DE EMAIL MARKETING


Conceperea campaniilor tale cu o strategie implementată, te-a costat timp. Indiferent unde rulează o campanie, ai nevoie să evaluezi rezultatele pentru ca în viitor să știi ce poți face mai bine.

Astăzi vorbim despre cum să evaluezi succesul campaniilor transmise prin email marketing. Pentru a măsura eficacitatea eforturilor tale, ai de urmărit câteva puncte:


RATA DE LIVRARE ȘI RETURNARE



Pentru ca emailurile tale să aibă impact este necesar să te asiguri că ajung la destinatar. Pentru a verifica acest lucru există acest indicator care măsoară procentul emailurilor livrate cu succes, dar și cele care nu au ajuns la abonat din varii motive.


RATA DE DESCHIDERE



Acesta este un indicator important care măsoară procentul de persoane care au deschis emailurile tale, din totalul emailurilor livrate. Asta indică faptul că un abonat a fost captat de titlu și este interesat de informația transmisă.


RATA DE CLICK-URI



CTR prescurtat arată procentul de persoane care au făcut click pe unul sau mai multe link-uri din interiorul emailului trimis. Acest indicator îți arată cât de relevant este conținutul tău și cât de eficiente sunt CTA-urile tale. Dacă o persoană face mai multe click-uri pe același link, se înregistrează o singură dată.


RATA DE CITIRE



Acest indicator îți arată timpul pe care un abonat l-a petrecut citind conținutul. Dacă acesta măsoară sub 5 secunde, poate fi luat în calcul faptul că un abonat a deschis emailul însă, fie l-a șters, fie ceva nu a fost pe placul lui și l-a închis imediat.

În astfel de cazuri vei putea lua în considerare reformularea conținutului. Sau rearanjarea textului. Sau pur și simplu design-ul emailului.


RATA DE FORWARD



Un caz fericit este atunci când abonații tăi retrimit un email primit de la tine către alți utilizatori. Acest lucru se numește recomandare și poate duce către noi conversii. Astfel, îți măsoară numărul de retrimiteri.


RATA DE DEZABONARE



Acest indicator este de preferat să fie cât mai mic. În cazul în care utilizatorii încep să se dezaboneze, analizează situația și schimbă ceva în conceptul campaniei. Poți înțelege nemulțumirea abonaților tăi ajutându-te de un formular de feedback.


RATA DE CONVERSIE



Este poate cel mai important indicator în campaniile de email marketing. Îți măsoară procentul abonaților care au făcut acțiunea dorită de tine. Aici putem vorbi de numărul de vânzări, completări de chestionare, descărcare de eBook-uri și așa mai departe. Cu acest indicator poți afla inclusiv care este perioada de timp între achiziții.

Folosește-te de toți indicatorii care te ajută în măsurarea eficienței unei campanii. Doar așa poți avea o evidență și poți îmbunătăți de la o campanie la alta.


Vrei o strategie de marketing bine pusă la punct? Nu te ajută timpul și te simți încărcat? Completează formularul și noi revenim către tine cu o ofertă adaptabilă nevoilor tale.

9 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page