top of page

DE CE SĂ ALEGI MARKETINGUL RESPONSABIL ȘI CARE SUNT BENEFIICILE ADUSE DE EL





De ce ai practica marketingul responsabil? Ce înseamnă asta și ce implică? Marketingul responsabil este o abordare etică și sustenabilă a practicilor de marketing, care ține cont de impactul social, mediul înconjurător și valoarea pe termen lung pentru toate părțile implicate.

Acesta este cunoscut și sub numele de marketing etic sau sustenabil. Această abordare nu se concentrează exclusiv pe obținerea profitului, ci urmărește să aducă valoare în societate și să răspundă nevoilor consumatorilor și a societății.


IMPORTANȚA MARKETINGULUI RERSPONSABIL


Scopul acestui tip de marketing este de a încuraja comportamente corecte și responsabile în rândul consumatorilor, dar și pe creșterea relațiilor oneste între companii și clienți care au la bază comunicarea transparentă și deschisă.

Marketingul tradițional se concentrează adesea pe maximizarea profitului prin orice mijloace necesare. Acest aspect are impact direct asupra comportamentului consumatorilor, fiind responsabil de viziunea pe care o transmite acestora.

Beneficiile marketingului responsabil sunt pe termen lung. Atunci când o companie arată că este preocupată de bunăstarea clienților și a comunității, clienții existenți devin loiali și sunt mai dispuși să rămână pe termen lung. Pentru afacerile care adoptă practici etice, consumatorii sunt înclinați să le susțină.

Marketingul responsabil poate ajuta la diferențierea de concurență, oferind un avantaj competitiv semnificativ. Evitarea practicilor care au un impact negativ asupra societății și a mediului ajută la reducerea riscurilor de prejudiciere a reputației afacerii. Contribuie la binele comunității având un impact pozitiv în dezvoltarea armonioasă și durabilă.


EXEMPLE DE PRACTICI ALE MARKETINGULUI RESPONSABIL



  • Impact social – Companiile se angajează în campanii care sprijină cauze sociale, cum ar fi de conștientizare a sănătății sau pentru protejarea mediului înconjurător.


  • Produse și ambalaje sustenabile – În favoarea soluțiilor mai prietenoase cu mediul, companiile dezvoltă produse sustenabile și reduc ambalajele de plastic.


  • Transparență și comunicare onestă – Companiile comunică onest și deschis cu clienții. Acestea dezvăluie originile produselor, procesele de producție, angajamentele și așa mai departe.


  • Parteneriate cu Organizații Non-Guvernamentale – Colaborarea cu entități de caritate și cu organizațiile non-guvernamentale în sprijinirea cauzelor umanitare și sociale.


  • Programe de Responsabilitate Socială Corporativă – Acest concept are la bază responsabilitatea față de societate în general și nu doar față de acționari. Responsabilitate față de angajați, clienți, furnizori, comunitatea locală și mediul înconjurător.

Alege și tu marketingul responsabil. Livrează mesaje cu impact social și ajută inclusiv la promovarea incluziunii.


Dacă ai nevoie de servicii de marketing optimizate și adaptate în timp real, completează formularul și noi revenim către tine cu un audit media. Tu știai că poți beneficia de aceste servicii care sunt 100% deductibile?


6 views0 comments
bottom of page