Facebook Ads este un instrument puternic atunci când vine vorba de promovare. Acesta îți oferă opțiuni specifice de targetare, excludere și retargetare. Un studiu ne arată că, dintre toate platformele, Facebook Ads generează cea mai mare rată de recuperare a investiției.
Cu acest instrument tu poți ajunge foarte ușor la publicul tău țintă. Este cel mai bun mod de a înțelege comportamentul, ce îi interesează, în ce cred, care sunt cauzele pe care le apără, date demografice și alte detalii.
Ca să faci campanii care funcționează și să nu faci risipă de buget, ai nevoie de o strategie încă de la bun început. Hai să urmărim câțiva pași care te ajută în promovarea prin Facebook Ads:
1. ALEGE MOTIVUL PENTRU CARE FACI CAMPANIA
Definește în mod clar ce îți dorești să obții cu această campanie. Poate îți dorești conversii, vizibilitatea brandului, trafic către site-ul tău, interacțiuni, aprecieri de pagină etc. Sunt o groază de motive din care să alegi, însă trebuie să fie clar pentru ce anume o faci.
Te va ajuta să stabilești acest aspect chiar secțiunea Administrare Reclame în Ads Manager căci, acolo găsești o listă întreagă de obiective pe care le poți bifa. Fiecare reclamă va arăta diferit în funcție de obiectivul pe care îl setezi.
2. CREEAZĂ AUDIENȚA ȘI SETEAZĂ UN BUGET
Exclude din start persoanele care nu sunt relevante pentru tine. Folosește audiențe cât mai largi. Poți alege persoane cuprinse între anumite vârste. Orașul. Sau mai specific, poți alege zona orașului. Alege în funcție de interese sau comportament.
Setează cât vrei să plătești pentru reclamă și stabilește un program în care aceasta să ruleze. Bugetul total va fi împărțit în funcție de perioada pe care ai ales-o. Când știi și intervalul orar în care potențialii tăi clienți stau pe Facebook, economisești bani. Reclamele nu se vor afișa atunci când publicul tău nu se află pe Facebook.
3. FOLOSEȘTE-TE DE RETARGETARE
Dacă la punctul de mai sus am vorbit despre crearea audienței, ei bine, retargetarea joacă un rol la fel de important. Este necesar să reamintești oamenilor de tine. Există persoane care au interacționat cu tine, poate chiar au adăugat produsele în coș, însă din diferite motive nu au finalizat comanda.
Prin retargeting poți arăta reclama doar persoanelor care ți-au vizitat site-ul. Există o opțiune mai specifică de atât prin care se poate afișa reclama doar persoanelor care au intrat pe o pagină anume din site-ul tău. Sunt o mulțime de variante cu care te poți juca. În acest mod te asiguri că totul este eficient și aduce rezultate.
4. ANALIZEAZĂ DATELE
Este important să ai în vedere și să urmărești date concrete pentru a înțelege exact ce se întâmplă atunci când rulează o campanie. Poți accesa o serie de rapoarte care îți arată cu exactitate cum funcționează campania ta.
Rapoartele le găsești în Business Suite în secțiunea dedicată. Acolo găsești o sumedenie de indicatori. Un alt loc cu indicatori este Facebook Ads Manager. Se pot personaliza coloanele cu parametrii importanți pentru tine. Alege indicatorii relevanți pentru obiectivul setat de tine.
La final, îți oferim o sugestie importantă despre cum poți analiza comportamentul clienților care intră pe site-ul tău:
Instalează Hotjar. Este o platformă care înregistrează comportamentul oamenilor de pe site-ul tău. Unde dau click, ce pagină accesează, unde petrec mai mult timp, ce este de interes pentru ei. Astfel poți înțelege ce funcționează și ce nu.
Vrei și tu ajutor în promovarea eficientă prin Facebook Ads? Completează acest formular și revenim către tine cu un audit media și o ofertă adaptată nevoilor tale!
Comments